Web Creator

Rehabilitacja

Rehabilitacja Ortopedyczna

Obejmuje kompleksową rehabilitację po różnego rodzaju złamaniach, zwichnięciach/skręceniach czy rekonstrukcjach więzadeł. Czas usprawniania uzależniony jest od stanu okolicy objętej leczeniem oraz od potrzeb pacjenta. Rehabilitacja przebiega według określonych zasad, pozwalając na regenerację okolicy objętej usprawnianiem.

Posiadam trenażery równowagi, materace, różnego rodzaju piłki, taśmy oraz inny sprzęt niezbędny w przywróceniu utraty funkcji.

Rehabilitacja ortopedyczna obejmuje następujące dysfunkcje:

• po złamaniach kości i złamaniach przez stawowychpo urazach aparatu więzadłowo- torebkowego (np. stawu kolanowego),
  • bolesność pasma biodrowo – piszczelowego, kolano skoczka, biegacza, w zespołach uszkodzeń w obrębie cieśni kanału nadgarstka,
  • po skręceniach/zwichnięciach,
  • endoprotezy stawu kolanowego i biodrowego itp.

Rehabilitacja w schorzeniach kręgosłupa

Na ból kręgosłupa coraz częściej zgłaszają się pacjenci w różnym wieku. Problem ten dotyka nie tylko starszych, ale również młodych osób. Niezdrowy tryb życia, ciągłe przeciążenia, nieergonomiczne uprawianie sportu, bądź brak ruchu, sprawiają, że nasz kręgosłup zaczyna dawać o sobie znać w postaci bólu. Jak radzić sobie z tym w codziennym życiu? Jak zniwelować ból? Jak zacząć prawidłowo funkcjonować? Na te pytania z chęcią Państwu odpowiem. W usprawnianiu, diagnozowaniu i leczeniu zespołów bólowych kręgosłupa opieram się głównie na metodzie McKenziego.

Rehabilitacja  Neurologiczna

Rehabilitacja opiera się na metodzie PNF, która ma na celu zwiększyć siłę mięśni i zakres ruchów. Koncepcja ta zaleca postrzeganie chorego w sposób całościowy, wykorzystując do terapii silne i zdrowe regiony ciała. Ruchy stosowane w tej metodzie są zgodne z naturalną pracą mięśni i stawów. Każdy ruch odbywa się w trzech płaszczyznach, co wymusza zaangażowanie do pracy maksymalnej ilości włókien mięśniowych. Wielokrotnie powtarzany ruch może spowodować utworzenie nowego wzorca ruchowego, czyli przywrócić przewodnictwo nerwowe w uszkodzonym obszarze. Poprzez fizjologiczne wzorce ruchowe, odpowiedź mięśni staje się łatwiejsza i bardziej wydajna, co pozwala na poprawę jakości życia oraz możliwość usamodzielnienia się.

Metoda McKenziego

Oferuje metodę samodzielnego radzenia sobie z bólem, w której oprócz technik, wykonywanych przez terapeutę, ważny jest sam ruch pacjenta, ćwiczenia i autoterapia wykonywana w domu. Na podstawie wnikliwej diagnostyki, zostaje trafnie oceniona przyczyna bólu kręgosłupa.

Ruchy czynne powtarzane są wielokrotnie w różnych płaszczyznach, ale w określonym kierunku, niepowodującym bólu. Dużą wagę przykłada się do zaleceń, które chronią kręgosłup przed kolejnymi urazami i przeciążeniami.